Hvem er egentlig Norkirken Molde?

Hvem vi er

Hele greia i Norkirken Molde handler om at vi mer enn noen annet har fokus på Jesus Kristus. Norkirken Molde er en stor familie av enkeltmennesker som finner sitt håp i Jesus, og rett og slett bare vil at enda flere skal få lov til å erfare den friheten vi finner i dette.

Hvor vi kommer fra

Norkirken Molde ble startet i 2005 av en gruppe mennesker som lengtet etter å være en møteplass mellom Gud og mennesker. Den gang var visjonen å være inkluderende, bygge livsnære grupper og ha fellesskap både på storsamlinger/gudstjenester og ellers i hverdagen. Norkirken Molde har opplevd god vekst siden oppstarten, og var i starten samlet på Rådhuset. Etterpå har vi vært innom både Nordbyen kirken og Molde bedehus, og befinner oss nå på Molde videregående og i Metodistkirken like ved siden av. Selvsagt fortsetter det også å være slik at hjem, nabolag, parker og fjelltopper også skal være en naturlig del av det å bygge relasjon og fellesskap, slik det også var i oppstarten for 15 år siden.

Hvor vi er på vei

Hva handler så dette om? Mer enn noen gang ønsker vi å følge visjonen vår om å "Følge Jesus, elske mennesker, nå verden."Alt begynner med Jesus, og har utfordrer oss på å elske alle de menneskene vi har rundt oss, uansett hvem de er, hva de har med seg og hvor de kommer fra. Utfordringen vi får handler om å være en del av et globalt oppdrag om å gjøre Jesus kjent i hele verden, og det er en sann glede å få være en del av.

Hva betyr dette for deg

Hva betyr dette for deg? Først og fremst er du alltid velkommen til oss i Norkirken Molde. Vi har alltid en ledig plass til deg. Uansett hvor du er i livet, vil vi alltid ønske deg velkommen som en del av vår familie.

Ut over det, om du er klar for å besøke oss kan du gjerne planlegge et besøk til oss ved å klikke her. Hvis du vil lese litt mer om hva vi tror på som kirke, klikk her. Eller hvis du ønsker kontakt med en av våre ledere er det bare å trykke på knappen under.