Barnekirken

I Norkirken Molde tilbyr vi et spennende arbeid for ulike aldersgrupper

Barnekirken

I Norkirken Molde skal barn og unge oppleve at de er i Jesus er verdifulle, satses på og har selv mye å komme med. Vi vil med kreativitet, glede og levende tro formidle hvem Jesus er og hva han kan bety inn i deres liv.

Vi er utrolig glad for hver enkelt familie som velger å ta en tur innom Norkirken Molde. Så kom gjerne en tur for å bli bedre kjent med det vi kan tilby.

3 ulike aldersgrupper

I barnekirken deler vi opp i ulike aldersgrupper som på hver sin måte kan bygge relasjoner med hverandre og bli bedre kjent med Jesus.

For de aller minste (0-2 år) legger vi tilrette for et eget lekeområde bakerst i salen slik at foreldre fortsatt har mulighet til å få med seg lovsang og undervisning.

Barnekirken er fordelt på følgende grupper:

• Sjiraffgjengen (barnehage)
  • Reflex (1.-4. klasse)
  • Inbetween (5.-8. klasse)

Under kan du finne mer informasjon om de ulike gruppene og hvordan det er lagt opp.

Sjiraffgjengen

For de mellom 3-6 år er det vår gode venn sjiraffen som er med på å vise vei. Han er en hyggelig kar som dukker opp mens alle er samlet og tar barna med videre opp til sitt eget opplegg. Sjiraffen er med oss for å minne oss på viktigheten av et varmt hjerte og kaldt hode, gir barna god trygghet og kobler oss på Zambia og Senegal der vi som menighet er med og bidrar inn i.

Når barna går opp er det mange i denne alderen som synes det er greit å ha med en av foreldrene, så ta dere gjerne tid til at en av dere blir med opp.

Under våre samlinger har vi fokus på at barna skal bli trygge, både på oss og relasjonen til Gud. Vi er glade i å leke, og bruker morsomme virkemidler i formidlingen.

I Sjiraffgjengen har vi også et fadderbarn i Zambia som barna har hovedansvar for, og det er derfor mulig å ha med litt kontanter som kan gis til dette.

Er det første gang dere har tenkt å komme kan dere gjerne gi beskjed om dette så vi kan ta dere imot på en enda bedre måte! Ser frem til å treffes!

Refleksgjengen

Reflex-gjengen er for småtrinnet (1.-4. klasse).

Her får barna høre en bibelfortelling, vi ber sammen, synger og leker. Det er gode muligheter for å bli kjent med nye venner på Reflex!

Inbetween

Inbetween er for de i 5. klasse og oppover. Her er det en god kombinasjon av undervisning, musikk, lek og moro, og forholdsvis ofte besøk fra noen som kommer for å dele.

Det er ofte nye innom, så om du ikke kjenner så mange fra før, er det likevel gode muligheter til å bli kjent med noen og bli tatt godt imot.

Kom og finn ut mer

Vi har alltid plass til flere på våre ulike aldersopplegg og gjør det vi kan for å ta imot nye på en god måte. Så om du enda ikke har besøkt oss er det bare å ta turen. Velkommen!

Har du spørsmål?

Har du spørsmål om barnekirken er det bare å ta kontakt med oss!

Mer info om arbeidet for de som er eldre enn 8. klasse