Teleioskurs: Fornyet sinn - forvandlet liv

12-13. april på Røbekk kirkesenter

Fornyet sinn - forvandlet liv

Teleios betyr «moden», «hel», «fullkommen» i betydningen å virkeliggjøre det liv vi er designet for

Teleioskursene er en kursrekke der de enkelte kursene bygger på hverandre. Som helhet bidrar kursrekken til å gi oss et sannere og sunnere bilde av oss selv, hverandre og Gud, og forløser gjennom det potensiale til at fellesskapene våre kan være trygge, gode og utviklende miljø for alle

Dette kurset, "Fornyet sinn – forvandlet liv" er det andre av en serie på tre Teleioskurs.

• Kurset gir verktøy for et sunnere reaksjonsmønster i møte med hverdagserfaringene våre ved å anerkjenne at det vi tenker i en konkret situasjon får konsekvenser både for hvordan vi føler og hvordan vi handler i møte med situasjonene og menneskene rundt oss. Dette handler ikke om å tenke positivt, men om å tenke i samsvar med virkeligheten. Resultatet blir et sunnere og sannere liv og bedre relasjoner.
  • Vi lærer enkle metoder som kan endre uhensiktsmessige tankemønstre til sunne og mer hensiktsmessige tanker. Slik at disse tankene igjen fører til sunnere og mer byggende atferd.
  • Kurset bygger på kognitiv psykologi og Bibelens budskap om at sannheten skal sette oss fri

Kurset er lagt opp med både forelesninger, samtaler i plenum, gruppearbeid og utfordring til personlig refleksjon. Vi får også tid til god prat over måltider både fredag og lørdag.

Kurset er det andre i en serie på tre. De to andre kursene heter

Teleios på 1 minutt

Teleios på 1 min

Praktisk informasjon

Kurset holdes på Røbekk Kirkesenter og er åpent for alle interesserte

Fredag kl. 18.00-21.30

Lørdag kl.  9.00-16.30

Du må delta på hele kurset, begge dager.

Kursavgift: 600 kr, inkludert kurshefte, kveldsmat og lunsj

Underviser er Kjersti Gulli Petersen, pastor i Halden Frikirke og kursutvikler i Teleios Norge

Vitnesbyrd fra Teleioskurs

Vitnesbyrd om Teleios