Teleioskurs

9-10. februar på Røbekk kirkesenter

Teleioskurs

Teleios betyr «moden», «hel», «fullkommen» i betydningen å virkeliggjøre det liv vi er designet for

Dette kurset, «LYTT» er det første av flere Teleioskurs.

• «Lytt» gir innføring og øvelse i hvordan vi kan kommunisere bedre med våre medmennesker; i familien, blant venner og kolleger, i menigheter og organisasjoner.
  • Vi lærer å vise hverandre mer oppmerksomhet ved å lytte med varme, innlevelse (empati) og respekt. I tillegg fokuserer vi på problemeierskap.
  • Kurset gir hjelp til å bygge gode relasjoner samtidig som vi også får redskaper til å bli gode hjelpere for hverandre.
  • Kjærligheten er Åndens frukt som modnes fram i våre liv ved Den Hellige Ånd. Men kjærligheten må praktiseres om den skal bli til hjelp for andre. Til det trenger vi øvelse, noe dette kurset gir.

Kurset er lagt opp med både forelesninger, samtaler i plenum, gruppearbeid og utfordring til personlig refleksjon. Vi får også tid til god prat over måltider både fredag og lørdag.

Kurset er det første i en serie på tre, og deltakelse på dette kurset er en forutsetning for å kunne ta de to siste kursene.

Teleios på 1 minutt

Teleios på 1 min

Kurset holdes på Røbekk Kirkesenter og er åpent for alle interesserte

Fredag kl. 18.00-21.30

Lørdag kl.  9.00-16.30

Du må delta på hele kurset, begge dager.

Kursavgift: 600 kr, inkludert kurshefte, kveldsmat og lunsj

Undervisere er Kjetil og Liv-Kari Sigerseth