S11

Storsamling kl 11

Informasjon om S11

Tid og sted

Vi samles annenhver søndag kl 11 og det varierer hvor vi er. Om du ønsker å komme i god tid, åpner vi dørene fra kl 1030 og viser informasjon om hva som skjer i tiden fremover på storskjermen. Vi kjører en nedtelling de siste 5 minuttene og er glad i å komme igang på tiden. Våre møter varer ca 90 minutter.

Velkomst

Det er veldig viktig for oss at du tas imot på en god måte. Derfor har vi vertskap som ønsker folk velkommen, og viser deg til en god plass for å sitte. Barna for også en oppmerksomhet når de kommer.

Alle samlet

I starten av hver samling er alle aldre og generasjoner samlet. Da ler vi, synger sammen og får noen innslag, historier eller feirer nattverd sammen.

Lovsang

På våre storsamlinger er fokus på å ha tid med Gud og andre mennesker. Dette innebærer en tid til å tilbe Gud med sang, musikk og bønn. Vi bruker både salmer og lovsanger som på ulike måter gir deg mulighet til å reflektere over hvem Gud er og hva han betyr i ditt liv.

Kollekt

I Norkirken Molde er vi opptatt av å være en raus menighet som bryr seg om andre enn oss selv. Derfor har vi kollekt hver søndag som går til ulike misjonsarbeid vi er med og støtter. Hver eneste kollekt er slik at alt som kommer inn går til det faktiske arbeidet vi opplyser om, og vi er derfor frimodige på å utfordre folk på å gi.

Undervisning/Barnekirke

Etter hvert i storsamlingen introduserer vi barnekirken og lar de ulike aldersguppene bevege seg inn på hver sine opplegg, mens ungdommer og voksne sitter igjen i hovedsalen for å både lovsynge og ha undervisning i form av en tale. En tale tar utgangspunkt i Bibelen og kobler det samtidig på det livet vi lever.

En smakebit på hvordan en storsamling kan se ut