Opplegg for søndag 22. mars

Velkommen til digital storsamling i Norkirken Molde

Livestream av storsamlingen

Vi er igang med livestreaming av storsamling hver søndag kl 11. Du kan enten få med deg hele storsamlingen i sin helhet, eller se nedover om du vil gå inn på enkelte element av det som ble presentert.

Lovsang og bønn

Vi ønsker hjertelig velkommen til storsamling i Norkirken Molde, og hvor vi idag skal få bli bedre kjent med Josva. Men la oss først be og lovsynge. Bruk gjerne lovsangen som handler om hvordan Jesus er vår redningsmann, både gjennom det han har gjort for oss ved å dø og stå opp igjen, men også fordi han kan redde oss i de situasjonene vi havner i.

Redningsmann - impuls

Barneopplegg

Få med deg en hilsen fra Sjiraffen!

Sjiraffen hilser

Kollekt

Hver søndag har vi fokus på å bidra inn i et misjonsarbeid utenfor oss selv. Denne søndagen er det innsamling til Brave Heart og arbeidet i flyktningeleiren i Meheba. Her kan det få fatale konsekvenser om det ikke gjøres en stor innsats for å

Derfor må dere gjerne gå inn og gi en gave via Vippsnr 73912 og velge "Gi dagens kollekt". Alt som kommer inn går spesifikt til dette.

Tale

Mens de voksne skal få høre på en tale, gir vi barna mulighet til å få med seg samme historie om Josva gjennom å se denne filmen imens.

Josva i Jeriko

I vår taleserie om Livshistorier i GT er vi nå kommet til Josva. Her får du høre Odd Magnus Venås tale om hvordan han fikk et møte med Gud og ledet israelsfolket inn i det lovede land.

Livshistorier i GT - Josva

Bønn

Sett gjerne også av tid i bønn, til å be for situasjonen, for hverandre og for alle de som rammes på ulike måter av det som nå rammer hele verden.

Be gjerne for disse temaene:

• Helsesituasjonen til de som er smittet
  • At spredningen må stoppes
  • At det blir funnet en kur
  • Alle helsearbeider som vil stå i en krevende jobb i tiden fremover
  • For alle kristne fellesskap og at vi finne gode måter å leve i fellesskap
  • Bidrag og hjelp inn til de som trenger det
  • Den økonomiske situasjonen både globalt og i hver enkelt persons liv
  • Tillit til Gud i en vanskelig tid
  • Alle barn som nå trenger trygghet og gode rammer
  • For hvert enkelt land (spesielt de som er hardest rammet)

Informasjon

Minner ellers om informasjon om hvordan vi forholder oss til koronatiden i menigheten i linken under.

Du finner ellers informasjon og tips til input for ulike målgruppe på våre nettsider eller ved å klikke på linken under:

Har du noen behov for hjelp eller ønsker å hjelpe kan de meldes inn via linken over.

Vi kalles nå til å bidra for hverandre, men trenger nye måter å gjøre det på, så vær gjerne kreative med dette.

Kirkekaffe får vi rett og slett be hver enkelt om å fikse idag, så får alle det som de vil på den fronten:)

Velsignelsen

"Herren velsigne deg og bevare deg!

Herren la sitt ansikt lyse over deg og være deg nådig!

Herren løfte sitt åsyn på deg og gi deg fred!"

4 Mos 6,24-26