Myanmar

Et land i stor endring og mange åpne dører

Dører som åpnes for Jesus

Myanmar (også kjent som Burma) har i mange år vært under et strengt militærregime i mange tiår, men har de siste 9 årene opplevd gode prosesser i demokratisk retning. Dette har også åpnet nye muligheter for å gjøre Jesus kjent her på ulike måter.

6 % i landet er kristne, men det er fortsatt veldig mange som ikke har fått høre om Jesus. Det er også slik at de kristne bor i enkelt områder av landet, mens andre områder i veldig liten grad har hatt muligheten til å høre evangeliet.

Av landets 54 millioner er 45 av dem fra unådde folkeslag, noe som viser det store behovet for å kunne fortelle enda flere av dem om hvem Jesus er og hvordan han kan forandre deres liv.

Misjonsarbeid koordinert av YWAM Kona

Gjennom Ungdom i Oppdrag sin base på Hawaii har det blitt tatt et initiativ til å samle ulike organisasjoner og menigheter for å disippelgjøre en nasjon som nå er i en spennende omveltning. Mer enn 180 menigheter og organisasjoner er hittil involvert i et spennende misjonssamarbeid som innebærer evangeliseringskampanjer, ledertrening, oppfølging av lokale menigheter, diakonale prosjekt og bidrag til å bygge opp nasjonen på en god måte.

Norkirken Molde sitt bidrag

Vi som menighet opplever det veldig spennende å være med inn i dette misjonssamarbeidet. Dette gjør vi gjennom å sende team og finansierer en av flere evangeliseringskampanjer som skal arrangeres rundt omkring i Myanmar hvert år i tiden fremover. Dette vil handle om alt fra evangelisering, bønn, ledertrening, praktiske oppgaver, relasjonsbygging, diakoni, osv.

Vi vurderer nå hvordan vi på best mulig måte kan være med og bidra langsiktig i dette arbeidet. Det er selvsagt også stor åpning for andre personer og menigheter til å bli med på det.

Håkon Berg, som er en del av Norkirken Molde, har allerede vært der tre ganger, og vil være vår kontaktperson inn mot dette misjonsarbeidet.

Noen glimt fra Norkirken Moldes tur til Myanamar i 2020

Mulighet for å bidra

Om du ønsker å ta del i dette spennende misjonsarbeidet er det konkrete muligheter for å bli med på dette.

• Be for arbeidet og for landet
  • Være med og finansiere evangeliseringskampanjene vi er med på å gjennomføre.
  • Bli med på team til Myanmar (dato for neste tur er enda ikke bestemt)

Vil du ha mer info om turer som planlegges til Myanmar i fremtiden? Ta kontakt i skjemaet under